pátek 19. července 2013

Cítím se nekonečně

Ne, nejsem zfetovaná.
Ani čerstvě zamilovaná. 
Ne, skutečně se necítím nekonečně, i když bych si to docela přála.
Každopádně to ve mě něco zanechalo.
Ale co vlastně?

Asi tak před čtvrt hodinou jsem dočetla poslední kapitolu knížky Ten, kdo stojí v koutě od Stephena Chboskyho. A právě věta Cítím se nekonečně, je jednou z klíčových vět, na kterou zde můžeme narazit.
Musím říct, že tak skvělou knížku jsem vážně dlouho nečetla. Ano, přiznávám se, že nejsem zrovna vášnivý čtenář, ale tohle bylo něco geniálního. Už dlouho se mi nestalo, abych nějakou knížku přečetla jedním dechem a natolik mě uchvátila, že jsem od ní prostě nemohla odtrhnout oči. 
Knížku mám půjčenou, ale už teď vím, že až se v nejbližší době dostanu do knihkupectví, musím si jí koupit. A přečíst si jí znova a znova.. Jednoduše jsem se do ní zamilovala. Ač to tedy není příběh nikterak dlouhý, je natolik nabitý emocemi, že se to zdá až neskutečné. Ani na chvilku se mi nestalo, že by mě knížka přestala bavit. Pořád mě nutila číst dál a žít příběh se všemi postavami, o kterých se v ní píše.
Objevují se v ní momenty, které vás donutí zamyslet se nad životem. Kdo jsme, jací jsme a jaký je svět kolem nás. Jsou to občas naivní myšlenky, ale jelikož se sama považuji za dosti naivní, tak se mi líbily. 

''A Mark, ten kluk, co mi to dal, se najednou objevil a koukal se na nebe a řekl mi, abych se podíval na hvězdy. Tak jsem se podíval nahoru a stáli jsme pod tou obrovskou klenbou jak v takové skleněné kouli, co v ní sněží, a Mark řekl, že ty krásné bílé hvězdy jsou ve skutečnosti jenom díry v té černé klenbě, a když jdeš do nebe, to sklo se rozbije, a nezbude nic než nedozírná hvězdná bělost, která je jasnější než cokoli jiného, a přesto tě z ní nebolí oči. A nebe bylo nesmírné a širé a průzračně tiché a já jsem si připadal maličký.''  


Nebudu sem psát, o čem vlastně knížka byla. Nechci nikoho ochudit o ten požitek ze čtení.
Vřele tuhle knížku všem doporučuji. Skutečně za ten čas, který jsem u ní strávila, stála a Charlieho si jistě zamilujete stejně, jako já. :))

XOXO - Vaše Bee

Žádné komentáře:

Okomentovat